Restaurointialan kehittämishanke 5ov
Ammattitaitovaatimukset
Perustutkinnon perusteiden mukaisesti s. 37 opiskelija osaa
suunnitella omaa työtään
tehdä työsuunnitelmia
esitellä suunnitelman asiakkaalle
toteuttaa palvelun
toteuttaa työn arvioiden sen muotoa, mittasuhteita toteutustapaa sekä viimeistellä työn
huoltaa työvälineitä
keskustella toteutuksesta käyttäen ammattitermino-logiaa
ratkaista työtehtävien ongelmatilanteita
toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa
noudattaa työturvallisuusmääräyksiä
Arvioinnin kohteet
Työprosessin hallinta
Työtehtävän suunnittelu
Tavoitteen mukaisen palvelun toteuttaminen
Itsearviointi
Työmenetelmien, -välineiden ja materiaalin hallinta
Työmenetelmien ja -välineiden käyttö
Työvälineiden huolto
Materiaalien taloudellinen käyttö
Työn perustana olevan tiedon hallinta
Ammattiterminologian käyttö
Estetiikan hyödyntäminen toteutuksessa
Kestävän kehityksen tukeminen työmenetelmien, -välineiden ja materiaalien käytössä ja materiaalien lajittelussa
Arviointi
Perustutkinnon perusteiden mukaisesti, s. 42-44
Ammattitaidon
osoittamistavat
Perustutkinnon perusteiden mukaisesti, s 44.
Oppimisympäristöt ja -menetelmät
lähiopetustyöpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu
tekemällä oppiminen, reflektointi
restaurointialan asiakaspalvelun/yrittämisen mahdolli-suuksien ja toimintatapojen etsiminen, kokeilut ja valmistautuminen esim. NY-toimintaan tai vastaavaan
Oppimateriaali
opettajan oppimateriaali, alan kirjallisuus, alan sähköinen in-formaatio, NY-oppimateriaali
Ohjaukselliset toimenpiteet
tutkinnon osan esittely: toimintakokonaisuuden aloittava opettaja
ammattiosaamisen näyttö 4: oppilaitos- tai työelämänäyttö, 3.opintovuosi/5. jakso (kolmikanta-arviointi)
Opintojen ajoittuminen
toisen opintovuoden alussa
ennen restaurointityössä erikoistuminen toimintakokonaisuutta